Siirry pääsisältöön

Saapuminen Namibiaan

Tervehdys jälleen!

Minua oli vastassa  Windhoekin kansainvälisellä lentoasemalla mies nimeltä Elisar, joka oli isäntäni järjestämä autokuski sekä opas. Elisar oli erittäin rauhallinen sekä iloisen oloinen kaveri. Elisar kuljetti minut lentoasemalta hotellille, josta välimatkaa oli jopa noin 30 kilometriä. Näköalat olivat ihmeellisiä. Näin auton ikkunasta pieniä vuoria, akaasia puita sekä satunnaisia lehmälaumoja.

Päästessäni hotellille 29 tunnin lentämisen jälkeen tapasin isäntäni Ndangin. Kävimme yhdessä läpi aikataulun, jota jouduimme valitettavasti muuttamaan myöhästymiseni takia. Ndangi kutsui minut aikataulumme korjaamisen jälkeen kotiinsa illalliselle.
Ennen Ndangin tapaamista olin tarjonnut Elisarille oluen hotellin lobbybaarissa ja pyysin häntä kertomaan Namibian elämän menosta, päivärytmistä ruokailusta, koulutuksesta sekä kaikesta muusta mitä mieleen juolahti
Ensimmäiset tunnit Namibiassa olivat kutkuttavaa odottamista, sillä seuraavana päivänä olisi tarkoitus suunnata maan pohjoisosaan. Aamulla ennen lounasta olisi vielä kuitenkin tarkoitus tutustua pariin kouluun  Namibian pääkaupungissa Windhoekissa.

Lähdimme  Ndangin kotiin, jossa meitä odotti Ndangin vaimo ja kaksi vuotias Tshali- poika. Ruoka oli erinomaista sekä vieraanvaraisuus sydämellistä. Keskustelimme yhdessä Ndangin kanssa maidemme eroista. Juttua piisasi. Syömämme Kala oli erinomaista ja kehuin sitä. Siitä seurasi kutsu seuraavalle päivälle kalalounaalle.

Ihmiset ovat erittäin avuliaita ja iloisia sekä he ottavat toisensa myös minut muukalaisen vilpittömästi vastaan ja haluavat kuulla minusta lisää. Fiilikset ovat jännittävät sekä hyvät.
Elisar

Elisar sekä Pasi
Ndangi poikansa Tshalin kanssa




Terveisin,

Pasi/ Eximia




Kommentit